Nu stiu cati din voi au fost printre cei 65.000 de oameni prezenti la concertul AC/DC, dar eu m-am numarat printre cei care au mers. Spectacole de amploare am reusit sa mai vad pana acum, si inca am avut parte de concerte care mi-au mers la suflet mai mult decat ce am vazut la Bucuresti pe 16 mai. Insa organizarea spectacolului a fost de neegalat. Oamenii au venit sa cante, si-au dat duhul pe scena, au imitat chiar si un numar de striptease – intr-un cuvant : au convins multimea ca nu au dat banii degeaba pe bilet.

AC/DC in concert la Bucuresti
Dar pe langa prestatia scenica si un sunet pe care nu am crezut vreodata ca se poate auzi atat de clar la un concert de rock (poate am avut eu o pozitie fericita fata de difuzoare) spectatorii au avut parte si de efectele speciale care fac deliciul multimilor : lumini, confetii, fum, artificii, o locomotiva de epoca la scara reala in mijlocul scenei. Nu este un secret ca majoritatea trupelor isi aduc o parte din aparatura proprie in turnee, dar australienii si-au dorit show autentic, si pentru a fi posibil au venit cu 29 de tiruri de echipamente dupa ei.
Aici incepe partea amuzanta a lucrurilor, amuzanta de citit cel putin. Dupa concertul lor au avut si ei parte de un recital cald, din partea romanilor de data aceasta, a vamesilor romani ca sa fiu mai exact. In timp ce echipa care se ocupa de turneul celor de la AC/DC a incercat sa treaca mai departe in Ungaria prin vama Nadlac, aceasta s-a lovit de vigilenta catorva vamesi cu simtul raspunderii. Se pare ca reprezentantii vamali, afabili si sarguinciosi din fire, au gasit ceva dezordine in actele de transport ale celor 29 de vehicule. Acum nu ar fi putut ei ca simpli dregatori ai statului sa se puna in calea muzichiei si sa ii priveze pe fratii nostrii din Italia de un asemenea spectacol al australienilor. Asa ca au venit providential cu o solutie sub forma unei “taxe” de 500 euro pentru fiecare camion. Dupa indelungi negocieri se pare ca inimile lor atat de fraged batatoare au cedat si i-au lasat pe cei de la AC/DC sa treaca mai departe dupa ce au platit circa 1500-2000eu pentru tot convoiul.
Acum nu e de trecut cu vederea nici modul in care si-au pregatit actele de transport organizatorii turneului. Probabil ca daca ar fi acordat mai multa atentie acestor documente la momentul potrivit, ar fi trecut fara incidente prin vama Nadlac. Dar eu nu pot sa incetez a ma gandi cum reprezentantii vamali au trebuit sa aleaga drept “obiectiv” al serii tocmai grupul de oameni care concerteaza in fata a peste 50.000 de oameni prin toata Europa.